Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Sunday, January 08, 2012

Peluang BN menang lebih cerah jika Anwar dipenjara

Ramai yang mengatakan PM Najib mahu pilihanraya umum akan datang ini diadakan pada 11 Mac 2012 (hari Ahad). Mungkin ada benarnya, kerana kes liwat Anwar Ibrahim yang dibicarakan di makamah sudah pun sampai di penghujungnya. Besar kemungkinan beliau akan dipenjara sebelum pilihanraya umum diadakan.


Ini adalah sebahagian perancangan PM Najib, untuk memastikan Anwar Ibrahim berada dalam penjara semasa pilihanraya umum berjalan. Kalau kita melihat semula kepada pilihanraya umum pada tahun 2004, BN meraih kemenangan besar. Antara sebab penting BN menang besar ketika itu ialah parti pembangkang tidak bermaya kerana ketiadaan Anwar. Anwar masih dalam penjara ketika itu.

Anwar Ibrahim seorang pemimpin yang karismatik, ucapannya sangat meyakinkan dan dapat mempengaruhi orang ramai. Inilah senjata berkesan yang ada pada Anwar yang memeningkan kepala pemimpin BN.

Satu cara untuk menhilangkan pengaruh beliau ialah dengan menutup mulutnya dengan memenjarakannya. Selagi beliau berada di luar penjara, apa saja tuduhan yang dilemparkan bagi memburuk-burukkan beliau dan Pakatan Rakyat (PR) di media perdana akan dapat dibalas dan dijawab dengan baik oleh beliau.

Kalau Anwar berada di penjara adalah lebih mudah media perdana yang dikawal oleh parti pemerintah itu untuk memburuk-burukkan beliau dan lebih mudahlah kerajaan BN untuk menanamkan rasa benci rakyat terhadap diri beliau, kerana beliau tidak dapat peluang berhujah untuk membela diri.

Semua murid sekolah telahpun menerima wang bantuan RM100 mereka dan bantuan RM500 untuk keluarga yang berpendapatan kurang RM3000 sebulan sedang diproses dan dijangka akan dapat tidak berapa lama lagi. Ini adalah juga petanda menunjukkan pilihanraya semakin dekat. Semua bantuan ini adalah sebagai usaha memenangi hati rakyat untuk mereka mengundi BN pada pilihanraya umum ini.

Dan langkah terakhir, yang terpenting sekali ialah memastikan Anwar Ibrahim berada dalam penjara sebelum pilihanraya, kalau tidak, peluang untuk BN menang memang sukar.

Mereka merancang, tetapi Tuhan juga merancang.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com