Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Tuesday, May 31, 2011

Polong mengamuk kerana tak diberi makan

Dipetik dari Utusan Malaysia:

PULAU PINANG 29 Mei – Kerajaan mengarahkan UDA Holdings Bhd. menyediakan satu laporan lengkap mengenai kedudukan sebenar pelaksanaan projek pembangunan tapak bekas Penjara Pudu bernilai RM6.7 bilion yang menimbulkan kontroversi ketika ini.


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, laporan lengkap projek dikenali Bukit Bintang City Centre (BBCC) itu penting bagi memberi gambaran mengenai proses pelaksanaan projek tersebut yang didakwa meminggirkan syarikat bumiputera.

Laporan itu, katanya, akan dibawa ke Kabinet untuk dinilai sama ada sistem pemilihan yang digunakan UDA bagi memilih syarikat pelaksana projek itu dibuat mengikut peraturan atau bertentangan dengan dasar sedia ada.

‘‘Saya membaca polemik antara Datuk Musa Sheikh Fadzir (Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang) dan beberapa Yang Berhormat lain mengenai UDA. Jawapan Pengerusi UDA (Datuk Nur Jazlan Mohamed) nampak tidak memuaskan hati.

Secara sinikal, Nur Jazlan mempertikai mengapa Musa langsung tidak membuka mulut mengenai memperjuangkan nasib kontraktor bumiputera dalam projek berbilion ringgit yang sudah dimeterai di Pulau Pinang, baru-baru ini.

“Tidak kiralah lokasi projek kalau benar-benar hendak perjuangkan kontraktor bumiputera, kenapa tidak serang Lim Guan Eng kerana walaupun projek itu dibuat di Pulau Pinang tetapi dana turut disumbang oleh kerajaan Pusat.


Inilah akibat kerana membela hantu raya dan polong, memang banyak pertolongan yang diberi oleh hantu raya dan polong kepada tuannya, tetapi dengan syarat kena dijamu makan dari masa ke semasa.

Kalau tidak diberi makan, mereka boleh mengamuk, silap-silap boleh makan tuan semula.

Polong yang biasa diberi makan oleh tuannya di Pulau Pinang sudah tidak dapat makan di Pulau Pinang lagi. Mulalah mereka mengamuk dan membuat kacau, perangai mereka sudah macam polong yang tak bertuan.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com