Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Thursday, April 07, 2011

Ramai yang percaya dalam video seks itu adalah Anwar

Pihak mana yang dapat mencipta ‘bom’ di saat-saat akhir perang pilihanraya, pasti mempunyai kelebihan untuk menang besar.

Satu ‘bom’ telah pun berjaya dicipta dan diledakkan oleh pihak-pihak tertentu untuk menghancurkan Pakatan Rakyat terutamanya parti Keadilan Rakyat (PKR) menjelang pilihanraya Sarawak yang akan berlangsung beberapa hari lagi.

Seluruh rakyat Malaysia telah pun melihat gambar orang-orang yang terlibat dalam video seks itu kerana sebahagian sedutannya telahpun ditayangkan dalam media perdana tempatan.

Dari segi raut wajah atau kelibat yang terdapat dalam video seks itu memang ada pesamaan dengan pemimpin PKR, Anwar Ibrahim. Saya rasa ramai yang percaya orang yang kelihatan dalam video seks itu adalah Anwar Ibrahim, apatah lagi Ketua Polis telah pun mengesahkan video itu adalah tulen dan tidak ada suntingan ‘superimpose’.

‘Bom’ telah diledakkan, samada kelibat yang kelihatan dalam video seks itu betul-betul Anwar atau orang lain yang menyerupai Anwar bukanlah penting lagi kepada pihak yang melepaskan ‘bom’ itu.

Yang penting mereka telah berjaya menanamkan persepsi kepada orang ramai bahawa yang kelihatan dalam video seks itu adalah Anwar Ibrahim.

Kalau Anwar Ibrahim bukanlah orangnya dalam video seks itu, beliau hanya mungkin boleh diselamatkan dan dibersihkan setelah melalui hasil siasatan polis dan proses makamah. Bagaimana pun ia masih belum dapat menyelamatkan Pakatan Rakyat dan PKR bagi menghadapi pilihanraya Sarawak yang akan berlangsung sembilan hari lagi, kerana tidak mungkin hasil keputusan makamah dapat diketahui dalam tempoh yang singkat itu.

Usaha Pakatan Rakyat dan PKR yang saya rasa dapat memberi kesan untuk mematikan serangan ‘bom’ ini mungkin dari kenyataan isteri Anwar sendiri di sidang media yang berkaitan isu tersebut, dimana dalam sidang media tersebut, Dr. Wan Azizah telah menafikan orang yang terlibat dalam video seks itu adalah Anwar.

Secara logiknya, orang ramai hanya biasa melihat wajah Anwar sahaja. Sebaliknya, hanya isteri beliau sahaja yang biasa melihat beliau dalam keadaan tidak berbaju atau berpakaian. Oleh itu, penafian Wan Azizah memang patut juga diambil kira oleh orang ramai untuk menjadi hujah yang kuat dalam isu video seks ini.

Kalau orang yang kelihatan dalam video seks itu memang betul-betul Anwar Ibrahim, dan kerananya telah menyebabkan Pakatan Rakyat kalah teruk di Sarawak, mungkin orang ramai tidak berasa marah.

Tetapi bagaimana kalau Pakatan Rakyat kalah teruk kesan dari isu video seks ini, dan selepas proses siasatan selesai, didapati orang yang kelihatan dalam video itu disahkan bukan Anwar. Ini akan jadi seperti satu penginayaan, dan boleh menimbulkan rasa tidak puas hati terhadap pertandingan dalam pilihanraya yang telah diadakan itu.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com