Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Sunday, December 26, 2010

Bahaya Syiah


Isu Syiah ni telah dibongkarkan oleh Mudir Al-Arqam, sehinggalah lahir sebuah buku Bahaya Syiah (gambar).

Bila Al-Arqam menuduh Syiah bahaya, ini memberi satu gambaran psikologi kepada khalayak yang akan tertanam dalam fikiran mereka bahawa Al-Arqam bukanlah satu gerakan yang bahaya.

Apakah agenda sebenar di sebalik penerbitan buku Bahaya Syiah yang ditulis Ustaz Asaari ketika itu, tidaklah kita ketahui dengan tepat.

Apa yang pastinya, gerakan Al-Arqam telah semakin mendapat sokongan dan kepercayaan dari orang ramai, menjadikannya satu pertubuhan yang sangat berpengaruh.

Tetapi apa yang dapat kita lihat 10 tahun selepas itu, gerakan Al-Arqam telah ‘dimusuhi’ dan ‘diperang’ oleh kerajaan UMNO sehinggalah pertubuhan Al-Arqam diharamkan pada tahun 1995 kerana dituduh ajarannya menyeleweng dan sesat.

Sejak kebelakangan ini isu Syiah kembali heboh. Kenapa tiba-tiba isu Syiah timbul kembali? Kalau tidak ada angin masakan pokok bergoyang.

Mungkin UNNO hendak memperkukuhkan keyakinan orang ramai, terutamanya orang Melayu, bahawa UMNO masih memperjuangkan kesucian Islam.

Apabila kita tuduh orang lain menyeleweng dan sesat, ini secara tidak langsung seperti membawa erti yang kita tidak menyeleweng dan tidak sesat.

Setelah tindakan pemulihan dan pemurnian aqidah telah diambil oleh kerajaan kepada kumpulan Al-Arqam, kenapa pertubuhan Al-Arqam itu tidak dibenarkan bergerak menjalankan aktiviti mereka semula?

Apakah Al-Arqam diharamkan betul-betul atas sebab aqidah menyeleweng atau ada sebab-sebab lain yang merbahayakan kedudukan pemimpin tertentu?

Begitulah liciknya pemimpin-pemimpin politik dalam kerajaan ketika itu, telah menggunakan alasan penyelewengan aqidah untuk meyakinkan orang ramai bagi mewajarkan mengambil tindakan untuk menghapuskan gerakan Al-Arqam.

Sepatutnya, apabila aqidah Al-Arqam telah dimurnikan kepada landasan yang betul, ia sepatutnya telah menjadi sama taraf dengan pertubuhan ABIM, JIM dan gerakan Tabligh. Tetapi kenapa Arqam terus juga diharamkan?

2 comments:

mffzone said...

BTL KER TUDUHAN YG AWAK BUAT
ADA BUKTI KER TUDUHAN TERSEBUT

abraya said...

jgn kaitkn al-arqam dgn mana2 parti politik!!!!!!!!!!!!!! awk blum ckup ilmu untuk berhujah pasal agama.awk hnya layak bercakap pasal politik.jgn kaitkan politik yg kotor dgn agama yg suci.

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com