Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Friday, August 20, 2010

Chua Soi Lek ditangkap berkhalwat?


Wayang politik baru saja bermula. Di sebelah pihak, DS Chua Soi Lek memegang watak hero bagi memperjuangkan dan membela kaum Cina, di satu pihak lagi TS Muhyidin Yasin menjadi hero bagi mempertahan dan memperjuangkan nasib orang Melayu.

Sekarang ini mereka berdua kelihatan sedang hebat berkungfu dan berpencak silat, rakyat sedang menonton dengan penuh minat.

MCA adalah parti orang Cina, parti ini mesti dilihat oleh kaum Cina bagi memperjuangkan nasib kaum Cina Malaysia. Takkan lah pula parti DAP mahupun GERAKAN lebih dilihat sebagai parti memperjuangkan orang-orang Cina, ini sudah tentu akan menjatuhkan maruah MCA.

Nanti apa kata orang Cina, MCA parti Cina tetapi tidak menjadi juara dalam memperjuangkan nasib orang Cina. Buat apa nak sokong MCA kalau mereka tidak kuat memperjuangkan nasib orang Cina.

UMNO pun begitu juga. Takkan nak biarkan PKR dan PAS sebagai parti yang dilihat juara dalam memperjuangkan kedudukan orang-orang Melayu.

Kalau orang Cina tidak mahu dipinggirkan maka mereka harus menyokong dan memberi undi kepada MCA supaya DS Chua Soi Lek dapat terus menjadi hero mereka dalam memperjuangkan nasib orang Cina.
Begitu juga dengan orang Melayu, mereka harus memberi sokongan dan undi kepada UMNO supaya TS Muhyidin dapat terus mengekang nafsu DS Chua Soi Lek.

Akhirnya siapakah yang akan menang dalam pergaduhan ini, parti MCA dengan heronya Soi Lek atau parti UMNO dengan heronya Muhyidin?

Sudah tentu tidak lain dan tidak bukan, yang akan menang ialah parti BN. Inilah namanya strategi politik.

Sama seperti rancangan gusti (WWF) dalam TV. Seorang ahli gusti membawa watak penggusti ganas dan main kotor, seorang lagi penggusti membawa watak baik. Penonton begitu teruja hendak menonton perlawanan mereka. Penonton mahu penggusti yang ‘baik’ ini menang, mereka mahu penggusti ‘jahat’ ini dibelasah teruk sebagai hukuman.

Kadang kala penggusti ‘baik’ ini kena berlakon kalah untuk menarik lebih ramai lagi penonton untuk datang menonton untuk menyaksikan perlawanan mereka yang akan datang.

Lebih ramai orang suka dan datang menonton lebih banyak duit dapat dikutip. Sudah tentu, yang akan menjadi lebih kaya ialah taukeh yang menganjurkan pertandingan gusti ini.

Penonton seperti kena tipu. Ini dinamakan penipuan yang terancang atau penipuan yang tidak menyalahi undang-undang.

Pernah sekali pertandingan gusti ini diadakan di Singapura. Pada malam pertandingan itu, dua-dua ahli gusti ini memaki hamun antara sama lain. Bergusti bagai nak berbunuhan lagaknya.
Pagi besoknya orang nampak mereka baik saja duduk bersarapan di satu meja, siap boleh gelak ketawa lagi.

Lama kelamaan, saya yang suka menonton rancangan gusti ini rasa seperti diperbodohkan. Walaupun menontonnya di TV tidak kena bayar tetapi ia telah mengambil masa tidor saya. Rasanya tidor lebik baik dari menonton program yang membodohkan kita ini.

Kadang-kadang kita ada dengar pemimpin-pemimpin politik ini mempunyai rumah yang harga berpuluh juta ringgit, siap dengan kolam renang lagi. Hidup mereka mewah, selain dari gaji, dengan kedudukan dan kuasa yang ada, mereka gunakan untuk membuat kekayaan yang melimpah ruah. Kepada mereka inilah kita gantungkan harapan untuk memperjuangkan nasib bangsa kita.

Sampai bila kita hendak terus diperbodohkan?

Adalah tidak logik dan tidak munasabah untuk mengatakan DS Chua Soi Lek ditangkap khalwat, tetapi kalau beliau pernah diintip berkhalwat, itu memang betullah.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com