Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Monday, August 02, 2010

Bas Transnasional patut dicontohi


Transnasional adalah nama syarikat bas yang sangat dipercayai dan diyakini oleh rakyat Malaysia.

Pergilah ke setesen-setesen bas di seluruh Negara, anda tidak akan nampak pekerja-pekerja di kaunter tiket bas syarikat Transnasional terpekik terlolong memanggil orang ramai untuk membeli tiket bas mereka, tidak seperti syarikat-syarikat bas lain itu.

Bas Transnasional menjadi pilihan utama setiap orang, kalau tiket sudah habis barulah mereka pergi ke kaunter syarikat bas lain.

Orang ramai suka membeli tiket dan menggunakan khidmat bas Transnasional bukanlah disebabkan bas ini ada pensijilan ISO atau menerima lain-lain sijil penganugerahan.

Bas Syarikat Transnasional menjadi pilihan orang ramai kerana pihak pengurusannya sentiasa menjaga waktu berlepas setiap perjalanan bas mereka sentiasa tepat. Kalau kita lihat syarikat bas lain itu, mereka lebih berminat hendak memenuhkan bas mereka dengan penumpang walaupun terpaksa menangguhkan perjalanan hingga lewat lebih 15 minit.

Harga tiket bas Transnasional juga adalah sama sepanjang masa walaupun pada musim-musim perayaan, sedangkan syarikat bas lain sewenang-wenangnya menaikkan harga hingga dua kali ganda di musim perayaan.

Keadaan dan keselesaan dalam bas transnasional juga adalah memuaskan hati, berpatutan dengan harga tiket yang dibayar oleh pengguna.

Pemandu-pemandu bas Transional juga lebih berdisiplin semasa memandu. Untuk mengekalkan dan mendapatkan pemandu-pemandu yang terbaik, syarikat mana-mana bas harus membayar gaji yang tinggi kepada pemandu-pemandu bas mereka. Tidak dinafikan sikap pemandu bas membawa imej kepada syarikat mereka bekerja.

Syarikat bas Transnasional juga menggunakan jualan tiket secara online, dengan itu tidak akan berlaku penumpang tidak ada tempat duduk atau tempat duduk yang bertindih. Dengan jualan online juga, tiket mana-mana perjalanan untuk mana-mana destinasi boleh dibeli di mana-mana kaunter tiket.

Mungkin untuk masa depan syarikat bas transnasional boleh menjual tiket-tiket basnya kepada orang ramai melalui internet tanpa perlu pergi ke kaunter tiket. Apa yang diperlukan semasa membeli tiket melalui internet, pengguna hanya perlu memasukkan nombor kad pengenalan (IC) dan nama mereka sahaja sebagai bukti.

Setiap kali menaiki bas, penumpang yang membeli tiket melalui internet hanya perlu menunjukkan IC mereka sahaja bagi menggantikan tiket sebagai pengesahan.

Pembelian internet menggunakan pengesahan nombor IC ini juga dapat menghalang dari kegiatan ulat-ulat tiket yang membeli tiket secara pukal pada musim perayaan, dan menjual semula kepada orang ramai dengan keuntungan yang berlipat ganda.

Moga bas transnasional akan terus memberi perkhidmatan terbaik kepada orang ramai dan sentiasa berusaha untuk membaiki kelemahan yang ada. Syarikat-syarikat bas yang lain patut mencontohi Bas Transnasional.

Dalam menuju status Negara maju, setesen-setesen bas kita tidak harus ada lagi hiruk pikuk dengan ulat-ulat tiket mengejar penumpang dan kes penumpang ditipu. Keadaan ini sudah cukup untuk membuatkan pelancung berasa takut, dan mereka akan lari dari melancung ke Negara kita. Bila pelancung berkurang, semua pihak tidak akan dapat keuntungan.

1 comment:

Anonymous said...

tak payah nek la..bas tranasional dh tk mcm dlu.tket raya bru2 ni harga naik pastu servis cam hampeh.lembap,bas tk reti nk jga,tak punctual n sikap driver yg #@#%

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com