Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Friday, April 16, 2010

Politik yang bermuka-muka


Didepan orang Melayu mereka bercakap berapi-api mengutuk Israel dan memperjuangkan hak Palestin. Tetapi dalam masa yang sama mereka mengalu-ngalukan syarikat gergasi yang banyak menyumbang kepada Israel untuk melabur di Negara ini.

Semasa kemuncak kempen memboikot barangan yang membiayai kekejaman Israel terhadap rakyat Palestin, nama Coca Cola adalah termasuk dalam senarai syarikat utama yang diboikot.

Sebagai Negara yang begitu simpati dengan penginayaan yang dilakukan keatas rakyat Palestin sewajarnya kita menjauhkan diri dari membantu syarikat-syarikat gergasi ini dari terus menjana kekayaan yang jelas telah membiayai Israel. Tetapi perkara sebaliknya pula yang berlaku.

Seperti yang diberitakan dalam Utusan Malaysia bertarikh 14 April 2010, “Perdana Menteri berkata, antara usaha yang sedang dilakukan oleh Malaysia ialah menarik lebih banyak pelaburan dari AS dan baru-baru ini Coca Cola sebagai contoh, telah bersetuju melabur RM1 bilion”.

Yang lebih menyedihkan, Syarikat Coca-cola akan mendirikan kilangnya di atas tanah yang dibeli daripada TH (Tabung Haji) Properties di Nilai, Negeri Sembilan dan upacara pecahtanahnya telah disempurnakan oleh YAB Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd Najib Bin Tun Hj Abdul Razak pada 15 Mac 2010.

Tabung Haji yang sepatutnya dekat dengan hati nurani umat Islam sanggup mengkhianati rakyat Palestin hanya semata-mata untuk sedikit keuntungan dunia.

Kita masih boleh terima kalau Negara kita membeli barang-barang berteknologi tinggi dari syarikat-syarikat penyokong Israel ini, disebabkan kita masih tidak ada kemampuan dan keupayaan untuk membuat dan mengeluarkannya.

Tetapi apakah rasionalnya kalau syarikat-syarikat luar membawa balik keuntungan berjuta-juta dollar ke Negara mereka hanya hasil dari menyediakan minuman dan menggorengkan ayam untuk rakyat Negara ini?

Apakah pembelaan terhadap nasib malang rakyat Palestin ini hanya sebagai retorik dan dijadikan modal untuk mendapat sokongan politik semata? Agar dapat dilihat oleh pengundi Melayu, merekalah juara dalam memperjuangkan Islam.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com