Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Tuesday, July 12, 2011

Apalah kita dapat dengan menyokong BERSIH

Kepada mereka yang korup, pemakan rasuah dan komisyen, mendapat kekayaan dengan cara kotor dan membuat kekayaan dengan penyalahgunaan kuasa, tidak akan mendapat faedah malah mereka akan rugi kalau menyokong BERSIH.


Sebaliknya kepada mereka yang tahu dan faham, apa kebaikan yang mereka dapat dengan menyokong BERSIH, tidak akan teragak-agak untuk terus menyokong BERSIH dan sanggup turun ke jalanraya walaupun terpaksa menghadapi tindakan ganas polis.

Siapa susuk Ambiga bukanlah perkara yang penting tetapi yang perlu kita sokong ialah tuntutan BERSIH untuk memurnikan demokrasi dan pelaksanaan pilihanraya yang bersih dan adil.

Selama ini yang menyusahkan rakyat terbanyak di kalangan kita ialah orang-orang yang berkuasa dan kuncu-kuncunya dalam mengaut kekayaan Negara untuk kepentingan kelompok mereka. Mereka ‘merompak’ harta Negara tanpa kita dapat menghalang perbuatan rakus mereka itu.

Mereka menguasai media perdana sehingga perbuatan salah mereka dan segala tindak tanduk mereka digambarkan oleh media sebagai semuanya betul, tanpa ada cacat cela.

Mereka ada sebab yang kuat untuk tidak menyokong BERSIH, mereka sedaya upaya akan cuba menggagalkan tuntutan BERSIH. Menyokong BERSIH samalah seperti menutup periuk nasi mereka sendiri.

Dengan mengamalkan pilihanraya kotor dan menipu, mereka akan dapat terus mengekalkan kuasa untuk selama-lamanya.

Sebaliknya kalau pilihanraya dapat diubah kepada pilihanraya yang bersih dan adil, sudah tentu pemimpin yang terpilih tidak akan berani untuk mempermainkan rakyat, tidak akan berani ‘merompak’ harta Negara, tidak akan berani menyalahgunakan kuasa untuk memperkayakan diri mereka. Kalau mereka lakukan juga, pasti mereka akan dihukum dan diturunkan oleh rakyat dalam setiap pilihanraya.

Itulah kebaikan dan faedah yang kita dapat kalau kita menyokong tuntutan BERSIH.

Banyak mana pun harta kekayaan yang kita tinggalkan untuk anak-anak kita, tidak akan menjamin kesejahteraan kehidupan mereka. Tetapi kalau kita tinggalkan kepada anak-anak kita, sistem demokrasi yang murni dan pilihanraya yang bersih, pasti ia akan dapat menjamin kesejahteraan hidup mereka, kerana mereka sentiasa akan mendapat pemimpin-pemimpin yang membela nasib rakyat.

3 comments:

RUMPUT HIJAU said...

Setuju sangat dengan pandangan tuan.

tallhou said...

Siapa susuk ambiga bukanlah penting? Heh...Pluralisme.

Anonymous said...

dapat nasi beryani gam walaupun merugikan peniaga-peniaga berjuta-juta ringgit serta menyusahkan orang lain !

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com