Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Monday, March 28, 2011

TV3, berhentilah dari terus jadi 'pelacur'


Melalui slot berita mahupun program 999, saya perhatikan TV3 selalu sangat menayangkan gambar pelacur dan wanita urut sex diserbu polis, terutamanya di kawasan Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Apakah tujuan TV3 menayangkan kepada khalayak berulangkali gambar-gambar wanita gebu dan seksi ini? Apakah sekadar untuk menarik lebih ramai orang menonton dan dapat menaikkan ‘rating’ penyiaran setesen TV mereka?

Mengapa terlalu memikirkan keuntungan wang ringgit sedangkan banyak kesan negatif yang akan timbul akibat darinya. Bila melihat perempuan-perempuan seksi dan gebu yang dipertontonkan itu, sudah tentu lebih ramai orang teringin hendak ke tempat-tempat tersebut bagi melempiaskan nafsu sex mereka.

Secara tidak lansung, TV3 sudah seperti memberi iklan percuma kepada kegiatan atau industri tersebut. Bila sudah ada semacam iklan percuma dari TV3 ini, manakan dapat kegiatan tak bermoral ini dapat dihapuskan. Malah ada kemungkinan semakin bertambah dan bercambah.

Ada premis pelacuran ini yang sampai beberapa kali telah diserbu polis dan penguatkuasa tetapi masih tidak serik dari terus beroperasi. Apakah ini menunjukkan kelemahan pihak polis dan penguatkuasa hingga memerlukan lebih dari sekali mengambil tindakan kepada pengusaha yang sama. Sudah tentu TV3 tidak akan menuduh pihak polis dan pihak penguatkuasa sebagai lemah, kerana dasar TV3 tidak akan mengkritik polis.

Buat sajalah kerja penangkapan dan pendakwaan tanpa perlu heboh satu dunia. Rasanya kalau orang awam sendiri tidak sukar untuk mencari dan melanggan tempat-tempat maksiat ini, sudah tentu pihak polis juga yang lebih terlatih tidak ada masalah untuk menemuinya. Mereka bukan seperti perompak dan peragut yang jauh lebih sukar untuk dikesan.

Kalau pengusaha sex haram ini telah dihukum dengan hukum berat dan dipenjara, tidak mungkin mereka boleh mengurus dan mengusahakan industri ini dari bilik penjara mereka.

Siapakah sebenar yang menjadi pelacur? Janganlah TV3 mengambil peluang lesen penyiaran yang diberikan kepada mereka untuk menjadi ‘pelacur’ demi mengaut keuntungan cepat tanpa ada rasa tanggung jawab sosial kepada masyarakat.

1 comment:

Anonymous said...

TV3 bukan saja promosikan pelacuran, tetapi memang menjadi pelacur penghasut kepada satu parti politik yang amat berkuasa di Malaysia!

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com