Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Tuesday, February 22, 2011

Dunia sedang menuai pendemokrasian internet


Apakah perancangan ini disengajakan atau tidak, hari ini dunia sedang menuai benih yang mereka semai beberapa belas tahun dulu.

Kehadiran internet dan alat komunikasai yang canggih secara meluas sedekad yang lalu membuatkan dunia telah hilang sempadannya.

Raja, pemimpin diktator dan autokratik tidak mampu lagi menguasai rakyat mereka. Keputusan dan kuasa telah beralih kepada rakyat, pemimpin dan kerajaan pula telah mula bertukar menjadi pemudah cara yang mesra rakyat.

Sudah tentu sebelum sistem dan protokol internet hendak diperkenalkan ke peringkat global, ada agenda yang tersembunyi di belakangnya.

Oleh kerana ia bermula dari Barat, sudah tentu internet mesti dicipta agar mendokong atau selari dengan demokrasi dan kebebasan. Syarat-syarat pelaksanaan internet yang mereka kenakan itu mungkin asalnya bertujuan untuk mereka menembus masuk negara-negara yang bertabir besi.

Tetapi kesan dari perancangan mereka itu tidak selalunya sama seperti yang mereka harapkan. Salah satu kesan yang kita tidak duga ialah bangkitnya kesedaran rakyat negara Arab untuk menentang pemimpin-pemimpin dan raja-raja mereka yang selama ini telah mengeksploitasi rakyat untuk kepentingan diri dan keluarga mereka dan menjadi kuda tunggangan Amerika dan Israel.

Hari ini dunia sedang menuai pendemokrasian internet yang telah mereka semai beberapa belas tahun dulu.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com