Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Saturday, January 10, 2009

ISRAEL YANG ANGKUH SEPERTI IBLIS ~ ref Malaysiakini

Bangsa Israel dan Arab adalah berasal dari keturunan yang sama iaitu bermula dari Nabi Ibrahim. Mereka berasal dari bapa yang sama tetapi berlainan ibu. Isteri Nabi Ibrahim yang bernama Sarah melahirkan Nabi Ishak yang memulakan nasab keturunan bangsa Israel manakala Isteri Nabi Ibrahim yang bernama Siti Hajar melahirkan Nabi Ismail yang memulakan nasab keturunan bangsa Arab. Oleh itu Israel dan Arab adalah bersaudara yang sangat dekat.

Sebelum kelahiran Nabi Muhammad, di Mekah dan di Madinah memang telah ada bangsa Israel yang hidup bersama-sama bangsa Arab. Dari dulu lagi bangsa Israel ini satu bangsa yang sangat berbangga dengan bangsa mereka, mereka memandang rendah kepada bangsa Arab.

Mereka berbangga dengan bangsa mereka kerana bangsa yang menjadi pilihan Tuhan, memiliki berbagai kelebihan. Mereka menganggap bangsa mereka adalah bangsa yang paling bijak dan berbangga dengan keturunan mereka yang ramai dipilih menjadi Nabi.

Kebanyakan nabi dan rasul adalah dari keturunan Israel, termasuklah Nabi Yaakob, Nabi Yusof, Nabi Daud, Nabi Sulaiman, Nabi Musa, Nabi Zakaria, Nabi Yahya dan Nabi Isa.

Dalam kitab Taurat yang asal ada tertulis tentang akan kelahiran nabi besar dan nabi terakhir Muhammad s.a.w yang diberitahu sebagai nabi di kalangan keturunan mereka juga. Mereka sangat-sangat menunggu kelahiran Nabi Muhammad, dan mereka telah mengenali sifat-sifat Nabi Muhammad itu yang diceritakan dalam kitab Taurat seperti mengenali anak-anak mereka. Begitulah terperincinya kisah Nabi Muhammad yang disebutkan dalam kitab Taurat itu.

Apabila Nabi Muhammad lahir dari keturunan Arab, bangsa Israel tidak dapat menerima hakikat itu, mereka berasa amat keciwa. Sebelum itu mereka memandang rendah kepada bangsa Arab, oleh itu mereka tidak boleh terima Nabi yang lahir dari bangsa Arab. Kelahiran Nabi Muhammad dari keturunan Arab ini adalah juga ujian Tuhan kepada bangsa Israel yang selalu berbangga dengan bangsanya.

Memang tidak salah apa yang telah diberitahu oleh Taurat bahawa Nabi Muhammad itu lahir dari keturunan mereka juga, kerana Arab dan Israel adalah berasal dari keturunan yang sama. Tetapi Israel saja yang terlebih perasan kerana beranggapan Nabi Muhammad itu mesti lahir dari nasab Israel.

Begitulah Tuhan hendak menguji keangkuhan bangsa Israel. Tuhan tidak suka kepada mereka yang angkuh. Samalah seperti Tuhan menguji Iblis dengan menciptakan Adam. Iblis yang angkuh tidak mahu sujud kepada Adam kerana dia dicipta dari api sedangkan Adam dicipta dari tanah. Iblis menganggap diri dia lebih mulia dari Adam.

Keangkuhan dan kesombongan Iblis telah menyebabkan dia lupa bahawa dia juga makhluk ciptaan Tuhan. Sikap angkuh Iblis itu telah dimurkai oleh Tuhan dan menjerumuskannya ke dalam azab neraka. Sejak peristiwa itu Iblis menjadi musuh yang nyata kepada umat manusia.

Begitu jugalah dengan bangsa Israel. Sikap angkuh kerana tidak mahu menerima dan mengakui kerasulan Nabi Muhammad kerana semata-mata baginda orang Arab menyebabkan mereka dimurkai oleh Tuhan. Kebencian mereka kepada bangsa Arab dan umat Islam berterusan hinggalah ke hari ini. Berbagai cara halus telah mereka atur untuk merosakkan akhlak dan aqidah orang Islam.

Mereka telah menggunakan hiburan, seks, wanita, sukan, judi, arak, kemewahan dunia yang melampau dan berlebih-lebihan bagi melalaikan umat Islam dari berpegang kuat kepada agamanya.

Tetapi insyallah seperti yang dijanjikan oleh Tuhan, hamba-hambanya yang ikhlas dalam menghayati ajaran Quran dan sunah rasulNya pasti tidak akan boleh dikalahkan oleh Iblis dan Israel.

3 comments:

al-brangi said...

dah termaktub dalam AlQuran

student space said...

Keimpulannya...ini adalah pertarungan islam dan kuffar...

YB Raz Gothic said...

Marilah bersama sama memboikot produk israel termasuk rokok.

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com