Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Wednesday, September 28, 2011

Mungkin anda tidak tahu, Singapore tidak selamat untuk pelancung dan banyak kejadian jenayah

Mungkin tajuk blog ini telah menarik minat anda untuk mengetahuinya lebih lanjut dan memaksa anda untuk masuk melawat blog ini.


Sebaliknya kalau saya tulis tajuk “Selatan Thai tidak selamat untuk pelancung dan banyak kejadian jenayah”, mungkin tidak siapa yang akan memperdulikannya, kerana semua orang sudah maklum dan bukanlah perkara yang luar biasa kepada kita semua.

Ramai orang tidak percaya dan mereka akan ketawa terbahak-bahak kalau saya katakan Singapore adalah Negara yang tidak selamat untuk dilawati dan banyak kejadian jenayah berlaku di sana.

Sebaliknya, kenapa orang ramai tidak boleh ketawa terbahak-bahak apabila saya mengatakan Johor adalah negeri yang tidak selamat kepada pelawat dari Singapore? Tentu anda ada jawapannya dalam hal ini.

Daripada kita menyalahkan orang atas kelemahan kita, lebih baik kita terus bekerja keras memperbaiki imej keselamatan Negara kita di mata orang ramai dan pelancung dari luar. Sehinggalah kita dapat capai tahap di mana orang ramai akan ketawa terbahak-bahak bila ada orang menuduh Negara atau negeri kita tidak selamat dan banyak jenayah.

Persepsi dan buah mulut orang ramai itu adalah maklumat yang sangat penting dan tidak boleh diambil ringan, kata orang, kalau tidak ada angin masakan pokok bergoyang.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com