Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Thursday, July 08, 2010

Sebab kataklah ikan boleh berada atas gunung


Rasa pelik juga memikirkan bagaimana ikan boleh berada dalam sungai-sungai di atas gunung. Walaupun sungai-sungai ini mempunyai air-air terjun yang tidak memungkinkan ikan boleh melepasinya untuk berenang naik ke atas, tetapi masih juga ada ikan di atas sana.

Ini sudah tentu haiwan jenis dua alam yang memainkan peranannya. Haiwan dua alam seperti katak, ketam, biawak air, kura-kura dan labi-labi dapat menyebarkan telur-telur ikan ini dari satu tempat ke satu tempat yang lain.

Semasa haiwan dua alam ini bergerak dari air ke darat, tanpa disedari mereka juga membawa telur-telur ikan yang melekat dibadannya. Telur-telur ikan ini akan tersebar ke tempat-tempat lain bila haiwan-haiwan dua alam ini masuk semula ke dalam air.

Begitulah caranya bagaimana ikan boleh kita dapati di dalam air di atas gunung, semuanya ini boleh terjadi disebabkan adanya haiwan-haiwan dua alam ini.

Kita juga sudah maklum, haiwan-haiwan juga banyak berperanan dalam menyebarkan benih tumbuh-tumbuhan.

1 comment:

Kujie said...

kena hafal fakta ni.... nanti anak2 tanya dah tahu jawapan...terimakasih ye

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com