Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Monday, July 20, 2009

PKR bakal menjadi tempat sampah sarap BN.


BN ibarat kapal yang bocor yang sukar untuk dibaiki dan kelihatannya hampir hendak tenggelam. Penumpang-penumpang di dalamnya mula berasa cemas dan menjadi kelam kabut.

Ada sebahagian dari penumpang bersama anak-anak kapalnya terus bertungkus lumus berusaha untuk membaiki kapal tersebut. Tetapi ramai juga yang memikirkan untuk lari dari kapal BN setelah melihat tidak ada harapan untuk kapal itu dapat diselamatkan dari tenggelam.

Buat masa ini telah ramai yang telah berpindah ke kapal PKR dan tidak dapat ditolak kemungkinan lebih ramai lagi akan berpindah ke kapal PKR menjelang pilihanraya umum ke 13 yang akan diadakan selewat-lewatnya pada tahun 2013 nanti.
Ada sesetengah ahli-ahli politik BN ini berpindah ke parti PKR kerana atas dasar prinsip yang tidak lagi bersetuju dengan kepimpinan parti BN, tetapi selain dari alasan itu ramai juga yang berpindah dari BN ini terdiri dari orang yang hanya mahu mengambil dan merebut peluang untuk kepentingan diri sendiri.

Golongan oportunis ini merasakan mereka tidak boleh lagi survive kalau terus bersama BN yang mereka jangka akan kalah. Selama ini perniagaan atau projek yang mereka dapat adalah atas dasar kabel politik, oleh itu BN bukanlah tempat yang boleh mereka bergantung lagi. Ibarat seperti lalang, mereka mesti condong mengikut arah angin untuk memastikan mereka terus dapat ‘hidup’ dalam keadaan selesa.

Sudah tentu parti PKR tidak akan menutup pintu kepada sesiapa saja yang hendak masuk atau berpindah kepada parti tersebut, malah kemasukan mereka memang amat dialu-alukan. Samada yang berpindah ke parti PKR itu adalah terdiri dari barang-barang yang berkualiti dan berharga, atau mungkin juga merupakan sampah sarap sahaja, namun semuanya itu sangat berguna kepada keutuhan parti PKR.

Suasana yang berlaku kepada BN ini patut dijadikan pengajaran kepada semua pihak samada kepada PR mahupun juga BN sendiri. Apabila kita memilih bulu dalam memberikan peluang, projek dan perniagaan, tanpa berdasarkan kepada merit dan kebolehan seseorang, maka apabila kekuatan politik sudah hilang, penyokong-penyokong yang bersikap oportunis ini akan lari untuk mencari ‘dahan’ baru untuk bergantung.

Selagi parti kita kuat, mereka ini akan berhabis-habisan menyokong kita, tetapi bila parti semakin lemah, merekalah orang pertama yang akan lari menyelamatkan diri.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com