Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Wednesday, August 24, 2011

It's over! Gaddafi is finished!

Setelah 42 tahun memerintah Libya, hari ini Diktator Muammar Gaddafi meniti hari-hari terakhir kejatuhannya.


Tsunami kebangkitan rakyat yang mahukan demokrasi dan kebebasan bersuara yang melanda wilayah Arab sekarang ini tidak mampu disekat lagi. Satu persatu pemimpin-pemimpin diktator Arab telah diturunkan oleh rakyat mereka.

Bila rakyat sudah bangkit menentang, tidak ada pasukan tentera di dunia ini mampu menahannya.

Muammar Gaddafi bermula menjadi pemimpin Libya melalui satu rampasan kuasa tentera yang dipimpinnya. Muammar Gaddafi bertanggungjawab menurunkan Raja Idris dari takhta yang memerintah Libya ketika itu.

Muammar Gaddafi adalah pemimpin Arab yang anti Barat dan penentang Israel yang kuat. Di satu masa, kewujudan beliau amat diperlukan bagi mengimbangi kuasa Barat di wilayah Arab.

Suasana dunia dan wilayah Arab sekarang telah jauh berubah, Muammar Gaddafi harus menerima hakikat ini. Seperti yang selalu dikatakan, kelemahan seorang pemimpin itu ialah tidak tahu masa mana yang sesuai beliau harus meninggalkan tampuk kuasa, apatah lagi kalau pemimpin diktator seperti Muammar Gaddafi ini.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com