Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Sunday, February 28, 2010

Bandar Pagoh yang mesra alam


Pagoh mempunyai kaitan yang sangat rapat dengan Timbalan Perdana Menteri kita, Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana beliau adalah merupakan Wakil Parlimen kawasan itu.

Tetapi kalau kita perhatikan di jalan utama Bandar Pagoh ini, tidak seperti bandar-bandar lain di Negara kita, mereka menggunakan pokok-pokok sebagai tempat orang awam menunggu bas.

Mungkin pemimpin-pemimpin UMNO atau BN di kawasan Pagoh begitu mesra alam sehingga tidak membenarkan mendirikan pondok-pondok sebagai tempat untuk orang awam menunggu bas.

Gambar diatas menunjukkan sebahagian jalan utama di Bandar Pagoh yang diambil pada 28 Februari 2010 (Ahad), kelihatan di tepi jalan itu pokok-pokok rendang yang sangat sesuai dijadikan tempat menunggu bas oleh penduduk di bandar tersebut.

Kereativiti penduduk Bandar Pagoh yang menjadikan pokok-pokok rendang sebagai tempat menunggu bas ini patut dijadikan contoh oleh bandar-bandar lain di negara kita.

Walaupun ia dapat melindungi diri anda dari panas terik, tetapi kalau cuaca mendung anda dinasihatkan supaya membawa payung kerana pokok-pokok ini tidak dapat melindungi anda dari basah.

Inilah kesan akibat dari pemimpin-pemimpin BN di Pagoh yang lebih mesra alam melebihi mesra rakyat, sehingga tidak langsung perihatin kepada keperluan asas rakyat seperti mendirikan pondok-pondok menunggu bas yang sangat diperlukan oleh rakyat di situ.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com