Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Monday, May 12, 2008

Kisah sebenar kematian Altantuya.









Tersebutlah alkisah seorang wanita Mongolia bernama Altantuya, telah datang ke Malaysia dari negaranya Mongolia semata-mata hendak mencari suami yang dikasihi bernama Abdul Razak Baginda.

Dengan susah payah akhirnya bertemulah dia dengan suaminya yang tercinta itu. Entah kenapa agaknya terasa malu sangatlah Si Razak ini hendak mengaku Altantuya itu adalah isteri dia, lantas dihalau si isteri yang setia itu.

Adapun selepas dihalau itu, Altantuya terasa begitu tersangat keciwa, Altantuya keciwa kerana Razak Baginda malu hendak mengaku dirinya adalah isterinya yang sah. Samalah seperti ibu Si Tenggang yang keciwa kerana Si Tenggang malu hendak mengaku dirinya adalah ibu kandung yang melahirkannya.

Kalau ibu Tenggang menyumpah Tenggang menjadi batu kerana keciwa dengan perbuatan anaknya itu, lain ceritanya dengan Altantuya.

Altantuya yang sangat keciwa itu, ingin menghabiskan riwayat hidupnya. Dia ingin tubuh badannya hancur luluh tanpa dapat dikesan oleh sesiapa pun.

Lalu Altantuya mengupah beberapa orang polis gerakan khas untuk memenuhi hasratnya itu. Altantuya terpaksa meminta bantuan anggota polis kerana hanya polis sahaja yang ada bahan peletup yang boleh digunakan untuk meletupkan dirinya hancur berkecai.

Akhirnya terlaksanalah impian Altantuya yang malang itu.
Maka pembunuhan Altantuya itu tidak boleh disalahkan kepada siapa pun, kerana itu adalah atas kehendak dirinya sendiri.


Kalau ada pun yang bersalah, hanyalah beberapa orang anggota polis yang terbabit, itupun bukan atas kesalahan membunuh tetapi atas kesalahan kerana bersubahat membantu Altantuya membunuh diri dan atas kesalahan tidak melaporkan kematian Altantuya.
Anggota-anggota polis tersebut boleh diambil tindakan tatatertib, dibuang kerja dan mungkin dikenakan hukuman penjara untuk beberapa tahun.

Mungkin cerita ini boleh diberi kepada Yusof Haslam untuk dijadikan drama bersiri yang menarik untuk setesen TV Malaysia. Pasti orang Malaysia suka nak tengok drama sedih yang menyayat hati ini.

Pemimpin-pemimpin politik pun suka jalan cerita macam itu sebab skrip dalam cerita itu tidak ada yang mengaitkan atau memburuk-burukan mereka.

Oleh itu bila hendak buat cerita pastikan cerita kita itu tidak membabitkan atau memburuk-burukan mana-mana pemimpin politik, kalau tidak maka nasib mereka yang membuat cerita itu akan menerima padah sama seperti nasib Raja Reformasi dalam gambar ini.







Mungkin Raja Reformasi ini telah tidak dapat membezakan ‘watak’ suami dalam citra Altantuya iaitu Abdul Razak Baginda dengan Najib Razak, kedua-dua orang ini memang nampak macam sama, nama mereka sama-sama ada Razak, kulit mereka pun sama putih. Tetapi yang membezakan keduanya ialah Razak Baginda bekerja sebagai penganalisis politik, manakala Najib Razak adalah pemimpin politik.




Supaya kita tidak keliru dan tersilap orang di masa-masa akan datang, di sini ditunjukkan semula gambar kedua-duanya, gambar yang berwajah muram dan murung itu adalah gambar Abdul Razak Baginda manakala gambar yang sedang ketawa besar itu adalah gambar Najib Razak.












Adakah Datuk Seri Najib Razak masih boleh ketawa besar macam dalam gambar ini selepas Pemilihan UMNO yang berlangsung bulan Disember 2008 akan datang ini?. Sama-samalah kita saksikan nanti.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com