Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Thursday, March 25, 2010

Alangkah bagusnya kalau semua ahli bebas


“Kefala ana fenin la… fenin la… mana satu yang butut la…. yang butut la. Afa sudah jadi dengan folitik la… negara kita funya folotik la”.

Ya, kalau P. Ramlee masih hidup, beliau pun pening kepala dengan politik Negara kita sekarang. Seperti sudah tidak ada kredibiliti dan integriti. Matlamat menghalalkan cara.

Beberapa pendedahan yang dibuat oleh beberapa Ahli Yang Berhormat yang keluar dan dipecat dari parti PKR akhir-akhir ini sungguh mengejutkan kita semua.

Apakah setelah menjadi ahli bebas, baru mereka mahu mendedahkan salah laku yang berlaku dalam kelompok mereka?

Kalau kita mahu menegakkan dan memperjuangkan kebenaran, tidak patut kita menyembunyikan apa saja perkara yang tidak beretika yang berlaku dalam parti dan kelompok kita.

Kadang-kadang bila kita menjadi ahli parti, kita takut hendak mendedahkan perkara-perkara yang boleh membawa imej buruk kepada parti kita sebaliknya kita tidak segan silu untuk memburukkan atau mengada-ngadakan cerita buruk parti lawan.

Semua yang kita lakukan untuk faedah politik parti kita, demi untuk menang dan berkuasa, hingga tidak lagi mempersoalkan integriti dan kredibiliti diri kita.

Sudah banyak kerosakan telah berlaku, gara-gara tuduhan liar yang kita lakukan hanya semata-mata mahu mengikutkan nafsu untuk berkuasa.

Kalau dalam PKR berlaku perkara sedemikian, maka kita tidak hairan kalau dalam parti UMNO, MCA, DAP, MIC, PAS dan lain-lain kelompok juga berlaku perkara-perkara salah laku, tetapi tidak ada ahli yang berani mendedahkannya kerana ingin menjaga imej kelompok mereka.

Alangkah bagusnya kalau kita semua menjadi ahli bebas, dengan itu saja kita akan berani mendedahkan apa saja perkara salah laku tanpa ada apa-apa kepentingan untuk menjaga nama mana-mana kelompok.

1 comment:

add said...

kenapa kita mesti jumut dengan menutup segala pemikiran kita. Biar pekung PR yang terbuka pula .Ini asyik dari BN je.. cerita yang penuh pengulangan.Nah dari situ kita dapat menilai yang mana baik dan yang mana berbohong.

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com