Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Saturday, June 27, 2009

Ustaz Ruslan Kasim wajar bersama Pakatan Rakyat


USTAZ Ruslan Kassim adalah merupakan salah seorang hero yang begitu besar jasanya dalam mengganyang pemimpin kuku besi Tun Mahathir.

Dalam siri ceramah politiknya, beliau begitu lantang menyuarakan tidak puashati beliau kepada Tun Mahathir yang telah melakukan ‘penginayaan’ kepada Anwar Ibrahim.

Beliau juga telah menjadi calon di dua kawasan pilihanraya kecil iaitu di Kuala Pilah dan di Telok Kemang di Negeri Sembilan. Walaupun tewas tetapi beliau telah mendapat undi yang begitu memberansangkan terutamanya dari orang Melayu.

Tidak dapat dinafikan tentangan orang Melayu yang berterusan terutamanya golongan muda di bawah pimpinan beliau dan rakan-rakannya, yang tidak henti-henti mengadakan demontrasi jalanan telah menyebabkan Tun Mahathir mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan sebagai PM.

Perletakkan jawatan Tun Mahathir yang autokratik itu dan digantikan oleh Pak Lah yang lebih mesra demokrasi telah dapat meredakan tentangan Ruslan Kasim dan rakan-rakannya.

Pak Lah yang mempunyai pendekatan yang lembut dan demokratik mahu memperbaiki sitem kehakiman, institusi polis, badan pecegah rasuah yang sebelum ini telah banyak dikuasai oleh badan esekutif.

Iltizam Pak Lah ini telah memberi keyakinan kepada saudara Ruslan Kasim dan rakan-rakan seperjuangan yang sehaluan dengannya untuk kembali menyertai UMNO dan memberi sokongan kepada pimpinan Pak Lah.

Memang ada kewajaran di masa itu untuk Ruslan Kasim memberikan sokongan kepada Pak Lah. Tidak berapa lama selepas itu juga Pak Lah telah membebaskan Anwar Ibrahim dari penjara. Pak Lah juga sangat sedar bahawa Anwar dipenjara adalah kerana menjadi ‘mangsa’ permainan politik Tun Mahathir.

Di bawah pimpinan Najib sebagai PM ini, banyak usaha-usaha ‘pembaharuan’ yang telah dimulakan semasa Pak Lah dulu, kini telah disenyapkan. Ramai orang meramalkan kita semakin menuju ke era Tun Mahathir semula.

Bagi Pakatan Rakyat, ketokohan pemimpin seperti Ruslan Kasim sangat-sangat diperlukan dan dialu-alukan untuk memperkuatkan pakatan itu. Moga akan terbukalah hati saudara Ruslan Kasim untuk menyertai Pakatan Rakyat semula dalam usaha menjadikan Malaysia ditadbir oleh kerajaan yang berintegriti dan demokratik.

15 comments:

Anonymous said...

Takkan lah PR dah kekurangan pemimpin. Aku tak faham keadilan dan ketelusan yg kononnya didukung oleh PR. Di Sgor, misalnya nak masuk tender state govt pun kalau ahli UMNO/BN mereka potong trus. Kata telus...alah! orang PAS yg berserban 1001 kali lilit pun kalau perempuan dah bogel depan mata...belasah juga...inikan kena hulor duit...orang PKR lagilah...bontot lelaki pun bos mereka belasah...

Bro, ko percaya PR lebih baik drpd UMNO/BN...Ko percaya sokong PAS saja boleh masuk syurga, sesiapa tentang PAS..takkan masuk syurga...Kalau ko percaya, ko adalah ahli syurga PAS...hehehe

Anonymous said...

Anda bercakap ikut ukuran kepala hotak bangang hang! Adakah sama orang yang beriman dengan yang tidak?Adakah sama manusia yang takutkan Allah dengan manusia yang jahil tukir?

jaga-jaga sikit bila berhujah tuan..Anwar Ibrahim tidak pernah disabitkan bersalah meliwat! Beliau dipenjara selama 6 tahun kerana rasuah yang tidak pun melibatkan wang rakyat hatta satu sen!

jangan jadi lebih buruk dari Iblis, menfitnah dan menjual nama baik orang yang tidak bersalah!

Anonymous said...

hehehe.... aku dah ckp si ilyas ni baru bangun tidur agaknya, jauh ketinggalan, mana ko dulu lyas masa tahun 98...??

cuba2 la rajin2 membaca dan cari fakta, tgk video bekas2 yg pernah diliwat oleh anwar tu si hairany, si pensyarah yg cantik yg buat sex dgn anwar...

baca satu persatu alasan hakim yg bebaskan anwar tu ...baca laaa, tak rugi kalau membacaa...

cari fakta laaa....telan walaupun pahittt....

Din

TAIPINGMALI (TM) said...

Ramai dah tinggalkan Anwar La exos tu...cuba tinggal beberapa kerat saja lagi,,,yang keras hati..seperti azmin, abang pendek dan saifudinn.

Bila Anwar mati nanti , mereka adalah tukang penjaga kubur Anwar yang mengawal takut ada orang datang kencing atas kubur Anwar

Anonymous said...

Adoi tuan blog... TDM serah jawatan.. bukan letak jawatan... bagi pada pengganti die.. ingat boleh la bawak diri.. tapi hampeh... slow tapi tak steady... TDM bukan heran sgt dengan demostrasi bangang puak2 pembangkang tu... sikit pun tidak... Kalau takut 98 dah letak jawatan... itu namanya negarawan... serah kuasa ketika di puncak... Kalau die tak serah mau melalak melolong tuan blog suruh turun... dikatakan kemaruk kuasa... diktator... mcm2.. tapi nikmat duduk di negara nie tak de lak nk syukur... harap2 tuan blog tolong la nasihatkan musyidur am tu.. dah lama dah... Kelantan duk mcm tu jugak... bawak2 la berehat.. jangan duk ikut sgt berpolitik...

Anon 5.59... mmg hang nie ckp jer lebih.. tak pernah baca penghakiman mahkamah ape die nie.. kalau kata lembab.. marah.. mmg 6 tahun DSAI duk hotel sungai buluh atas sebab rasuah... tapi hakim2 setuju bahawa DSAI melakukan liwat... tapi sebab2 teknikal tak boleh tuduh... rasuah time tu mmg la tak pakai duit sen pun.. tapi seblum tu dah berbilion di kebas... ada masa cuba tanya rahim gouse n kamaruddin jaffar... jutawan segera... paham ka nie... ke duk mmg taksub gila khinzir... cam tu mmg tak boleh buat apa la...

TM.. aku takut yg duk sokong die sekarang nie yg pegi kencing nanti... penat khalid gagap nk marah...

tq

Antibarua said...

BABI = RAJA RASUAH MALAYSIA
BABI = RAJA LIWAT MALAYSIA
BABI = RAJA PERPECAHAN MELAYU
BABI = EJEN YAHUDI DI MALAYSIA
BABI = PENYOKONG NO.1 KOMUNIS
BABI = PENYOKONG NO.1 HINDRAF

AKAI ADA KA
(BERANI KE TERBITKAN?)

Gedung Akal said...

Kah..kah..kah..
Melayu memang bebal
Orang berpolitik depa tumpang memaki dan mencerca..kah..kah..kah..kah..
Melayu memang ngok...kah..kah..
Apahal ni tak faham2 lagi..kah..kah..
Mahkamah, polis, SPRM,SPR..
semua tu alat politik...kah..kah..kah
Bila tuan politk mahu gunakan..
tak kira sapa alat akan digunakan...
kah..kah..kah..kah..
Melayu tak tau baca politik ka?
kah..kah..kah...kah..kah..
Madey tu ahli politik pragmatik
Bila dia nak jatuh..dia cari jalan selamat..tau tak apa tu pragmatik?
Melayu memang tak paham..
Melayu memang mudah lupa...
Kah..kah..kah..kah..kah..
Madey dah tipu semua Melayu..
kah..kah..kah..kah..Melayu bebal
percaya semua kata madey
kena tipu..kah..kah..kah..

pakngah santan said...

ruslan kassim ni pernah kena boo penyokong keadilan. tapi tak heranlah kalau dia masuk balik pkr pasal orang macam ni memang opportunis. tambah pula pr pun kalah sikit di negeri sembilan. ada peluang jadi mb kalau menang di pr 13. macam khalid gagap. express saja.

julee said...

This country has racist laws that discriminate against minority citizens. Over the last 3 decades the discrimination has gotten from bad to worse.

The policies of this government reminds us of South Africa apartheid days which was condemned by all humanity.

I wonder how these racists can reconcile their actions with the tenets of their religion.

aston said...

Good move by Kedah DAP. If handled properly, this will strengthen Pakatan.

To begin with, this is a decision at a DAP state level, where they said they will listen to the center. They hedged wisely.

It illustrates DAP is willing to give up power to protest (one Dun, three councillors and 43 village appointments).

While MCA is happy to fan the fire, did MCA quit the BN government when BN did wrong?

It illustrates a single DAP Dun seat can rock the national coalition, strengthening DAP position in the eyes of voters, and reassuring DAP supporters who voted for PAS. A win for DAP.

Also a win for Pakatan because Chinese supporters of PAS can see effective protest by coalition partner DAP even if they voted in a non DAP seat.

Same logic for voters of other states that are not yet under Pakatan. It illustrates DAP needs to get more seats come the next election. Another win for DAP.

This is another blunder by the unpopular Kedah MB. It increases consensus within Pakatan and the excuse to remove him later. He is just digging his own political grave.

They should now just delay the abattoir demolition, find a temporary location, then find a good permanent location.

Pakatan will be strengthened tremendously if this is resolved properly.

ruyom said...

The Chinese came to Malaya more than 1000 years ago, while the Indians came here almost 1030 years ago. Kota Gelanggi and Lembah Bujang are proof of these early settlements.

Hon said...

It is a sad story for both Sabah and Sarawak for joining Malaysia. Just look at Brunei and Singapore to see the answer.

Sabah and Sarawak is being raped by Malaya till dry, all the oil and timber from the two states is being used to finance all the failed projects and also to feed all the Umno zealots.

Ask the Iban and Kandazan, they are being marginalized. Now the government even want to make the country into an Islamic state, did Sabah and Sarawak agree to join an Islamic state in the first place?

September 16 is a day for mourning, a day of shame for Malaysia.

reek said...

If only the malays are a bit smarter, then BN won't win. The problem is malays are too damn stupid that they keep voting for BN. I don't know what poison BN gave to make them in this state.

Sandus said...

saya pertama kali mengunjungi laman tuan ,rasa ok, tetapi di lihat kpd tetamu yg mengunjungi anda saya rasa takut nampak nya kebanyakan very2 ganas ,tulung tunjukan adab,di mana kesupanan? berhujah dgn baik,bye222

Jibon Das said...


Hindi sexy Kahaniya - हिन्दी सेक्सी कहानीयां

Chudai Kahaniya - चुदाई कहानियां

Hindi hot kahaniya - हिन्दी गरम कहानियां

Mast Kahaniya - मस्त कहानियाँ

Hindi Sex story - हिन्दी सेक्स कहानीयां


Sexy Actress And Models Picture/photo

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com