Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Sunday, November 14, 2010

PKR, parti cantik, dikuasai oleh orang tolol

Tidak boleh dinafikan, parti PKR adalah parti yang cantik, yang masa kehadirannya sangat sesuai dengan realiti masyarakat Malaysia hari ini. Parti PKR bukan parti yang berasaskan kaum, memperjuangkan keadilan dan menolak segala kepincangan yang berlaku dalam pentadbiran Negara.

Kehadiran Parti PKR seperti menjanjikan harapan baru kepada rakyat Malaysia. Tetapi dengan perkembangan mutakhir yang melanda parti itu, kelihatan ia seperti indah khabar dari rupa.
Semasa zaman kemuncaknya pada tahun 1998, bilangan ahlinya memang ramai, di masa itu ramai rakyat Malaysia telah menjadi ahli parti PKR bagi menunjukkan sokongan mereka kepada DS Anwar Ibrahim di atas pemecatannya dari kerajaan dan UMNO, dan juga dihukum penjara yang bermotifkan politik.

Ahli-ahli reformasi yang giat mengadakan demonstrasi bagi membebaskan Anwar Ibrahim dari penjara rasa begitu gembira apabila beliau dibebaskan oleh Pak Lah yang mengambil alih jawatan PM dari Tun Mahathir.

Selepas itu, walaupun terus menyokong PKR, ramai ahli-ahli reformasi tidak lagi aktif dengan kegiatan parti PKR dan keahlian mereka dengan sendirinya terbatal setelah tidak lagi membayar yuran keahlian.

Akhirnya yang terus tinggal aktif dalam PKR, kebanyakannya hanyalah orang-orang yang berminat dengan politik bagi mendapat jawatan, kuasa dan kepentingan diri sahaja.
Tidak keterlaluan kalau dikatakan, PKR hari ini bukanlah lagi dikendalikan oleh ahli-ahli reformasi yang telah berjuang dengan ikhlas bagi menegakkan keadilan, tanpa mengharapkan apa-apa habuan dan balasan.

Tidak hairanlah kalau dalam parti PKR hari ini seperti yang didakwa oleh Datuk Zaid Ibrahim, penuh dengan penipuan, permainan kotor, tidak telus dan langsung tidak mencerminkan perjuangan sebenar parti tersebut.

Parti PKR telah dikuasai oleh orang-orang ‘tolol’ yang gilakan jawatan, kuasa dan mencari kepentingan diri.

Mungkin mereka inilah juga yang dimaksudkan oleh saudara Zulkifli Nordin (ahli PKR yang dipecat) sebagai Napoleon Kecil, membelakangkan amalan demokrasi tulen demi menjayakan agenda peribadi mereka.

Mereka merasakan, dengan menggunakan taktik kotor dan penipuan, mereka boleh menang dalam pemilihan pusat PKR. Tetapi mereka lupa, tindakan mereka itu amat menjijikan, dan akan menyebabkan orang ramai menjauhkan diri dari terus memberi sokongan kepada parti PKR.

Buat apalah mereka berasa bangga kerana menang besar dalam pemilihan parti PKR, tetapi parti PKR menjadi lemah kerana tidak mendapat sokongan orang ramai.

Kalau dalam menguruskan parti pun mereka tidak mempunyai integriti, tidak bersih, tidak bebas, tidak telus dan tidak adil, bolehkah kita meletakkan harapan kepada mereka untuk memimpin Malaysia lebih baik dari pemerintahan yang ada sekarang?

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com