Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Saturday, November 27, 2010

UMNO pukul habis PKR


Menggunakan media elektronik dan media cetak yang dalam kawalannya, UMNO terus tidak henti-henti cuba memporak-perondakan parti PKR.

PKR amnya dan yang lebih penting lagi Anwar Ibrahim khususnya telah memberi tamparan hebat kepada UMNO sejak tahun 1998.

Kalau sebelum itu UMNO boleh ‘berbulan madu’ tanpa ada rasa gusar di setiap pilihanraya, tetapi segalanya telah berubah bila Anwar Ibrahim mengangkat bendera ‘lawan tetap lawan’ terhadap UMNO.

Dengan pidato-pidato bernas dan panasnya, Anwar Ibrahim yang didokong oleh ramai pengikutnya yang setia telah menyedarkan dan mencelikkan politik orang-orang Melayu, apatah lagi beliau mengetahui banyak rahasia UMNO kerana pernah menjadi pemimpin tertinggi UMNO satu masa dulu.

UMNO telah mencari berbagai jalan bagi memenangi semula hati rakyat agar mereka kembali menyokong UMNO seperti sebelum tahun 1998 dulu, tetapi masih terlalu ‘perlahan’ dari yang diharapkan.

Berbagai-bagai peruntukan telah diumumkan, beratus projek sudah disogokkan oleh PM Najib kepada rakyat. Sejak Mac 2008 saja sudah 13 kali pilihanraya kecil (PRK) diadakan, setiap satu PRK itu berpuluh-puluhlah projek yang UMNO janjikan selain dari projek-projek ‘mee segera’ untuk meraih undi rakyat di kawasan tersebut.

Tidak hairanlah kalau Presiden PKR Wan Azizah dalam satu ucapannya, mendakwa kerajaan UMNO telah mengeringkan wang Felda dan wang Petronas. Nampaknya UMNO telah nekad, alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.

Jangan jadi macam bekas Menteri Besar Selangor Khir Toyo yang menyesal tak sudah itu. Menyesal kerana tidak mengeringkan wang simpanan kerajaan Selangor yang telah terkumpul sebanyak empat billion ringgit. Manalah dia sangka Selangor boleh terlepas kepada Pakatan Rakyat.

Dengan itu UMNO telah menjadi sangat marah kepada PKR dan Anwar Ibrahim. Dicarilah segala jalan untuk menghancurkan PKR dan Anwar. Bermacam-macam cara telah UMNO lakukan. Boleh dikatakan, hari-hari ada saja berita yang memburuk-burukkan PKR dan Anwar dalam TV3 dan Utusan Malaysia.

Kesalahan dan kesilapan yang kecil atau masalah yang remeh, mereka besar-besarkan agar PKR dan Anwar dilihat jahat dan buruk oleh orang ramai.

PKR dan Anwar betul-betul jadi pengacau dan menyusahkan hidup UMNO, mereka tidak boleh lagi hidup senang dan jadi kaya raya dengan hanya makan duit komisyen dan hasil permit. Mereka juga tidak lagi mudah nak ambil duit rasuah walaupun untuk kegunaan parti. Semuanya akan ditanya dan disoal.

Tetapi nasib baik SPRM, peguam Negara dan makamah masih ‘dikuasai’ oleh pemimpin UMNO, bolehlah mereka rasa selamat sedikit, itupun kena baik dengan PM Najib.

Jalan yang paling selamat untuk UMNO untuk terus mengekalkan kuasa ialah dengan memukul habis-habisan PKR dan Anwar hingga hancur.

Dengan berniat jahat, UMNO begitu bersungguh-sungguh mengaitkan Anwar Ibrahim sebagai talibarut Amerika apabila pemimpin negara itu membela Anwar, sebaliknya tidak pernah pula terpacul dari mulut mereka untuk menuduh Aung San Suu Kyi sebagai talibarut Amerika bila pemimpin negara itu membela Aung San Suu Kyi.

No comments:

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com