Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Tuesday, May 19, 2009

PM Najib Tidak Sanggup dimalukan di Penanti

PM NAJIB mengambil tindakan yang betul bila beliau tidak membenarkan parti UMNO yang mewakili BN menyertai pertandingan dalam pilihanraya kecil Penanti pada 31 Mei 2009 ini.

Walaupun di depan umum PM Najib menyalahkan PKR yang menggunakan pilihanraya kecil sebagai permainan politik sebagai alasan tidak mahu parti UMNO menyertai pilihanraya kecil itu. Tetapi satu Malaya sudah tahu apa yang tersirat disebalik alasan itu, PM Najib tidak mahu beliau dimalukan dengan kekalahan di Penanti.

Sekarang ini setiap pilihanraya kecil seperti sudah menjadi Key Performance Indicator (KPI) kepada PM Najib yang menjadi kayu ukur penerimaan rakyat kepada beliau sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baru.

Sebelum ini rakyat di kawasan Permatang Pauh baru sahaja melalui pilihanraya kecil yang berkesudahan dengan UMNO kalah teruk. Kekalahan ini menjadikan PM Najib fobia dan ditambah pula yang sudah tentunya banyak janji-janji yang ditabur sebelum pilihanraya kecil itu tidak dapat dilaksanakan.

Tidak dinafikan juga, krisis politik di Perak yang berlarutan juga akan memberi kesan secara langsung kepada piliharaya kecil Penanti. Rakyat yang sudah bosan dengan muslihat dan dolak dalik PM Najib dan kegagalan beliau dalam menangani masalah krisis di Perak itu sudah tentu akan mencorakkan pengundian di Penanti nanti.

Daripada terus menanggung malu dan dimalukan kerana kalah, lebih baik tidak masuk bertanding. Pelik juga, PM Najib yang ingin beliau dikenali sebagai Perdana Menteri Rakyat, tetapi tidak berani pula berdepan dengan rakyat di Penanti.

Sampai bila dia boleh lari dari rakyat, mahu tak mahu pada 2013 rakyat akan mengadili beliau juga.

Oleh kerana PM Najib sudah dapat membaca yang BN bakal menerima kekalahan teruk di Penanti telah mengambil risiko yang rendah dengan tidak menyertai pertandingan dalam pilihanraya kecil itu. Tetapi ini tidak bermakna PM Najib akan memberi laluan mudah kepada PKR di Penanti. Sudah tentu calon bebas yang menyertai pertandingan di Penanti akan dijadikan proxy kepada parti BN.

2 comments:

Anonymous said...

ko ni buat malu org johor aje la liass....

cuba la hujah ceredik sikit ....kalau nak hujah mcm ni ko tak payah letak gambar ko.

muka aje tua pemikiran mcm mat rempit.

DR 1221 said...

ini taktik game la beb. ko apa tau ko blom sunat lagi.

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com