Buat renungan saudara-saudara ku yang memilih wadah keganasan dalam perjuangan:
"Bukanlah tujuan Nabi itu diturunkan untuk membunuh manusia kafir tetapi adalah untuk mengeluarkan manusia dari kekafiran".

Tuesday, August 26, 2014

Selamat bersara En. Abd. Jaafar Shafie


Encik Jaafar Shafie yang bertugas sebagai pensyarah di Fakulti Kejuruteraan Elektrik UTM telah bersara wajib pada bulan Jun 2014 ini, setelah berkhidmat selama 38 tahun.

Beliau seorang yang low profile, mudah mesra dengan siapa saja. Beliau sangat disenangi oleh semua kakitangan. Beliau sangat suka kepada ilmu pengetahuan terutamanya dalam prinsip asas kejuruteraan elektrik dan mesin elektrik. Sikapnya yang suka berkongsi ilmu pengetahuan dengan orang lain menjadikan beliau memang sesuai bertugas sebagai seorang pensyarah.

Setiap kali dapat peluang berbual dengannya, pasti kita akan dapat sesuatu ilmu pengetahuan yang berguna yang disampaikannya sebelum beredar meninggalkannya.

Beliau adalah antara kakitangan pengajar terawal ketika Fakulti Elektrik ditubuhkan di Universiti Teknologi Malaysia. Bekerja di bawah Jabatan Elektrik Kuasa, pengetahuannya tentang teori mesin elektrik memang tiada tandingnya di fakulti ini, beliau sering dirujuk oleh pensyarah-pensyarah baru.

Semasa menanda dan memeriksa kertas ujian, kertas peperiksaan, mahupun lapuran makmal pelajar, beliau sangat berhati-hati dan teliti dan sentiasa memberi komen jika ada kesilapan dan kesalahan yang dilakukan oleh pelajar.

Beliau banyak memberi idea dalam membangunkan ujikaji-ujikaji yang dijalankan di makmal, selalu menegur jika ada kesilapan-kesilapan yang terdapat dalam kertas ujikaji makmal.

Walaupun bersara tanpa ada gelaran professor tetapi beliau tetap berpuas hati dengan pencapaiannya sebagai pensyarah kanan di UTM. Bagi beliau, kepuasan dalam menyampaikan ilmu pengetahuan kepada pelajar-pelajar itulah yang lebih penting dari segala-galanya.

Sebagai seorang sahabat yang telah lama bekerja bersama beliau. Di sini saya ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada beliau. Moga beliau terus menyumbang kepada masyarakat walaupun sudah bersara.

1 comment:

UMNO PARTI PENJARA said...

Adam Adli Dipenjara - Bukti UMNO BENCI anak muda!!

Tak perlu berdolak-dalik...

Politik tetap politik. Kuasa bukan segala2nya.... Tetapi kenapa pemimpin UMNO perlu takut dengan bayang2???

Adakah bila generasi tua UMNO mati, akan diganti dengan generasi datuk nenek UMNO???




Kekejaman pemimpin UMNO yang dilakukan kepada anak muda bukti jelas mereka membenci dan menghina anak muda dan takut dengan bayang2 sendiri!!!



Yang pasti, apabila pemimpin UMNO membuat sebarang hasutan dan kesalahan, mereka akan terlepas dan kalau didenda pun tidaklah setimpal...


Sumber berita

>>>> Klik Di Sini

Boikot Barangan Yang Membiayai Kekejaman Israel

my playlist


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com